Jump to content

L'EQUIPE ON PLG


Recommended Posts

Paul le Guen a quitt? jeudi ses fonctions d'entra?neur au sein du club ?cossais des Glasgow Rangers par ?consentement mutuel?. Le Fran?ais, arriv? cet ?t?, ?tait tr?s critiqu? par les supporteurs, mais aussi par une partie de ses joueurs, qui le rendaient responsable des r?sultats moyens de son ?quipe.

Les Rangers ont d?j? conc?d? six d?faites en 23 matches et leur deuxi?me place au classement ne peut masquer l'?cart (17 points) qui les s?parent du leader, le Celtic Glasgow, rival historique des Rangers. Dans une interview ? L'Equipe de mercredi, Paul Le Guen pouvait encore croire ?tre sorti vainqueur de son bras de fer avec son captaine, Barry Ferguson, leader de la fronde et ?cart? de l'?quipe par le Breton. C'est donc lui qui fait finalement les frais de la brouille.

Paul Le Guen ?tablit un record peu enviable : en ne restant que sept mois en place, il devient l'entra?neur le plus ?ph?m?re de l'histoire du club ?cossais. Dans une premi?re r?action, l'ancien entra?neur de Lyon a fait part de sa d?ception : ?Je suis d??u de quitter le club mais je pense que c'est la meilleure solution pour toutes les personnes concern?es. J'aimerais remercier tous ceux qui m'ont aid? durant mon s?jour en Ecosse, ainsi que mon ?quipe?.

Rebondir au Paris-SG ?

Le d?part de Le Guen s'accompagne de celui de son adjoint Yves Colleu. L'?quipe premi?re va ?tre prise en charge par l'entra?neur de la r?serve, Iain Durrant, en attendant la nomination d'un successeur. Le s?lectionneur ?cossais Walter Smith et le pr?d?cesseur de Le Guen, Alex McLeish sont ?voqu?s, ainsi qu'un autre ancien d?tenteur du poste, Graeme Souness. Les rumeurs sur une arriv?e de Le Guen au Paris SG risquent d'?tre relanc?es par ce d?part.

Link to post
Share on other sites

Paul Guen left Thursday his functions of trainer within the Scottish club of Glasgow Rangers by ?mutual assent?. The French, made this summer, was very criticized by the supporteurs, but also by part of his players, who made it responsible for the average results of his team. Rangers already conceded six defeats of 23 matches and their second place with the classification cannot mask the variation (17 points) which separate them from the leader, Celtic Glasgow, historical rival of Rangers. In an interview with the Team of Wednesday, Paul Guen could still believe to have left victorious his iron arm with his captaine, Barry Ferguson, leader of the sling and drawn aside from the team by the Breton one. It is thus him which makes finally the expenses of the estrangement. Paul Guen establishes a not very enviable record: while remaining only seven months in place, there becomes the most transitory trainer of the history of the Scottish club. In an initial reaction, the former trainer of Lyon announced his disappointment: ?I am disappointed to leave the club but I think that it is the best solution for all the people concerned. I would like to thank all those which helped me during my stay in Scotland, like my team?. To rebound in Paris-SG? The departure of Guen is accompanied by that of its assistant Yves Colleu. The team first will be dealt with by the trainer of the reserve, Iain Durrant, while waiting for the appointment of a successor. The selector shelled Walters Smith and the predecessor of Guen, Alex McLeish are evoked, like another former holder of the station, Graeme Souness. The rumours on an arrival of Guen in Paris SG are likely to be started again by this departure.

Used Google Translator, don't blame me if wrong!

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...